Rabia's Official Diary
catatan seharian hidup ku .
05 April 2010

pagi tadi pukul 10 aku plan nak pergi sarapan dekat luar .


tapi , agak lewat kot .


maybe laa .
sebab aku sarapan kat situ pukul 10.53 pagi .


dah nak tengahari pun .


sampai dekat restoran tu , oppss .
nama restoran tu Restoran Oomm .
sesiapa yang duduk dekat area taman daya mesti tahu .


restoran ni deret2 dengan KFC taman daya yang depan stadium hoki tuu .


sampai sana , aku tengok orang yang tebar roti canai tu pon tak ada .
pergi mana ntah .


orang yang makan nasi lemak pon takde .


semua makan nasi dengan lauk pauk .


so  , aku cancel nak makan nasi lemak .


aku pilih nasi campur .


kat situ aku nampak sambal belacan sebelum aku nampak nasi serta pinggan .


wow !


my favorite tuu . 


lagi2 sebelah sambal belacan tu ada siput sedut .


fuhh !!
lagi laa terangkat .


seriously , aku rasa macam dah ketagih gila dengan gulai siput sedut nie .


aku tak tahu kenapa .


barangkali memang aku suka menyedut agaknya .


habis makan nasi tu , aku mintak abang dekat situ plastik untuk bungkus kan lauk siput sedut sebanyak RM5 .


TOKsah cakap laa kalau siput sedut RM5 tuu sebanyak mana .




mungkin sebanyak begini barangkali ?







pada mula nya , abang tu bagi plastik kecik .






then , dia jugak yang nak offer plastik besar .
sebab senduk gulai tu lagi besar dari plastik tuu.
plastik tu pulak , plastik air bungkus kot kalau tak silap aku .


haiihh!


apa-apa je laa .
janji bungkus .






dalam pukul 11.15 tu , kitorang bergegas nak pergi rumah balik sebab nak hantar adik pergi sekolah .


then , aku bayar sarapan tadi sementara tunggu adik habiskan makanan .


selesai aje bayar , adik aku tu tak setel2 lagi .


then , aku tegor laa .


"nak pergi sekolah tak nie ? "


"nak laa . kejap ehh ."


then , abang yang adik aku order roti canai tu tegor .


"adik , biar laa dia makan dulu . tak tenang dia nak makan tuu . tunggu laa kejap "


"err . takde , masalahnya saya nak suruh dia cepat sebab lepas ni dia kena pergi skolah "


"ouh. sekolah ? pukul berapa dia sekolah ? "


ehh mamat niehh . lagi aku nak cepat , lagi dia nak borak-borak .


sorry deyhh ! kalau ada mood , aku jawab .


dengan keadaan aku nak cepat-cepat tu , sorry laa kalau terasa dengan sikap aku yang teruss blahhh je dari situ .


aku peduli apa . 


dalam kereta , aku tak tahu yang orang tu perhatikan aku dari aku pilih lauk , sampaikan ke bungkus lauk dan lepas aku blahh .


sungguh semua tu aku tak perasan sebab aku lapar gila kot masa tuu .


and aku malas nak perhatikan sekeliling .


tu pun adik aku yang cakap .


"akak , akak tahu tak yang abang tu dari tadi je tengok akak ?"


"peduli apa . bukannya ada untung pun kalau kakak perasan dia ?"


"isyy . akak kan , kalau dpt pakwe macam dia kan , mesti dpt diskaun lebih kan ?"


"haishh kau nie , dalam kepala tu asyik nak diskaun dengan FOC jekk "


"yela . betul apa ."


"whateverr !! "


malas nak melayan budak kecik yang tak tahu apa-apa .


HAHA .


ouh yaa . 
sebelum pergi sarapan tu , aku sempat pergi econsave .
hmm .
not bad laa .


tapi aku kasihan laa .


mesti lepas ni MASlee  dah kurang untung sebab ramai pergi econsave .


yelaa .
serba serbi macam carrefour . 


murah2 pulak tu barang dia .


udang sederhana tuu , RM7 1KG . 
sungguh aku tak caya .


sebelum ni , kalau aku pergi smart paling murah RM12 je sekilo .


walau aku ni , amat jarang (disini aku tegaskan , TERLALU jarang) untuk masak-masak segala nie , tapi at least aku tahu harga barang2 basah .


kira ok kalau aku tak nak amik tahu langsung .


haha . 
sempat jugak aku beli lagi satu favourite aku .





percya atau tak yang aku boleh habiskan satu bungkus ni dalam sehari je ?
sanggup berhabisan RM4 ringgit semata-mata kerana 6 buku roti itu .


hee . 


aku ngaku , yang sejak dari zaman sekolah yang aku suka makan .


makan , makan , and makan .


umi dengan fazilah pun boleh tak caya kalau aku beli dua bungkus karipap ke , dua bungkus roti sardin ke , hee .


tapi bdan still maintain ok ?


susah nak naik and senang sahaja nak turun .


berat sekarang , 46 kg .
hehe .







hari ni jugak , aku belajar cara guna kad ATM tuu .


sejak bakal menginjak ke usia 18 pada julai ni , macam - macam yang perlu aku belajar .


haha .


awal tahun ni , aku baru belajar macam mana nak isi minyak .


aku rasa , kalau baya-baya aku yang dah amik lesen mesti ketawa kan aku segala .


haha .


memang pun sebab aku rasa itu kelakar sangat .


sampaikan nak menggigil masa isi minyak tu .


tadi tukar no pin dekat msin ATM tuu lepas baru beberapa hari buat kad .


haha .
nampaknya lepas ni aku kena ingat la 6 digit yang menyusahkan nak ingat tu.


and lepas ni , aku terpaksa laa try sorang2 guna mesin tu tanpa pertolongan ibu lagi .


hmm .

hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

ya rabbi .
dua hari bulan empat
hate him ! fuck copycat !
virus kencing tikus .
I HATE THAT !
i want this !
i love youu lahhh .
this song is dedicate for u .
alfatihah
the PLKN