Rabia's Official Diary
I HATE THAT !
31 March 2010

pernah kah anda berasa cirit birit kerana termakan makanan atau lauk pauk yang basi .




hahaha . 


bagi anda yang pernah merasainya , sekarang saya berada di situasi anda pada masa suatu ketika dahulu .


kisahnya bermula apabila mak membekalkan atau lebih senang cakap sebagai menapau lauk pauk pada majlis sambutan maulidur rasul di surau berdekatan .


pada ketika itu , saya hanya sempat berarak dan menjamah sedikit apa orang ituu kata . . 


ahh . 


lupa ayat tesebut .


sudapan ?


kudapan ?


haa ! kudapan pagi .


saya hanya sempat menegur hajar dan athiqah sebelum saya bergegas pergi ke tempat kerja untuk mencari sedikit rezeki di bumi ini .


mujurlah pada ketika itu , saya diberitahu majikan supaya datang ke tempat kerja pada masa agak lewat sedikit berikutan bekalan elektrik terputus.


kebiasaannya , saya akan masuk jam 10 pagi .


akan tetapi pada hari berikut , saya dikehendaki masuk kerja pada pukul 10.30 pagi .


saya pun redha je laa . 


berbual2 dengan hajar walhal ketika itu ada seorang kanak-kanak sedang memperdengarkan ayat-ayat suci al-quran kepada khalayak yang hadir .


sungguh tidak beretika langsung !






KEMUDIAN , 


pada tengahari ketika masa rehat saya tiba , saya terpaksa balik jalan kaki kerana mak masih lagi sibuk dengan majlis sambutan tersebut .


tidak dapat dibayangkan apabila pulang sahaja ke rumah , tiada satu pun lauk pauk yang ditinggalkan .


masa rehat saya dihabiskan dengan setengah jam berjalan kaki dan 15 minit untuk solat zuhur dengan begitu sahaja tanpa mengalas perut yang sudah lapar ini .


dan pada malam kemudiannya , saya teramat sibuk dan lupa hendak makan .


astaga .


makan pun boleh lupa .


bukan lupa , akan tetapi terlalu penat sangat dengan kejadian petang tersebut menyebabkan saya masuk tidur awal .


keesokannya , pagi . 


saya memanaskan lauk yang ditapau pada majlis tersebut dan saya jadikannya sebagai sarapan oleh kerana terlalu lapar sangat-sangat .


tanpa saya sedari bahawa lauk tersebut telah BASI at all !




mujur ketika itu offday .


percaya atau tidak?


dari pagi sampai lah ke malam , masa saya banyak terbuang di tandas yang tak seberapa nak indah tuu .


sehingga kan , sampai bengkak2 @#$%%%^ .


err . 


maaf andai terbiadap , tak sopan ..


kalau anda masih lagi tidak dapat menangkap maksud tersebut , saya boleh berikan anda klu.


"ayam punya bontot ada tongkeng kan ? bonjolan pada tempat kita belah tongkeng itulah yang saya katakan bengkak . "


sehinggakan apabila terlalu borink sangat , saya membawa novel sekali ke dalam tandas kerana begitu bosan keluar masuk dan 'berjuang habis-habisan' hanya kerana benda yang tak berfaedah langsung.


begitu tidak sopan dan tidak senonoh nya anak dara kepada EN ALIAS dan PN ROHANA ini .


amat memalukan ibu bapa nya .


haha ..


do i look like care ?


orang putih pon buat macam gitu jugak laa .


sekurang-kurangnya , msa yang terbuang boleh diisi balik .


tapi dengan syarat buku atau novel yang dibawak tu tiada unsur2 atau ayat-ayat suci al-quran , hadis rasullah , doa-doa dan apa sahaja yang berkaitan dengan AGAMA SUCI ISLAM .


entry sebegini seolah-olah mempamerkan sikap tuan nya yang tidak tahu menjaga maruah diri dan terlalu bersikap terbuka tak bertempat .


kan ?kan ? kan ?


sorry . 


i am what i am .


bye !


continuing my reading on CUMA DIA novel. 
really enjoy it .

hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

i want this !
i love youu lahhh .
this song is dedicate for u .
alfatihah
the PLKN
fenin ! fenin !!
semacam nak beli , tapi ntah laa .
i wanna be like her !
keterujaan dan perpisahan
sapa yang tak nak minum slurpee slama 1 tahun ?