Rabia's Official Diary
jom , jom . jom . jomhebohh hebohh !!
24 April 2010

petang tadi buat kali pertama nya , mengambil halfday .

haha .

first time halfday la seyh .

sapa tak bangga .

selama 4 bulan bertahan , amek jugak laa selain cuti sempena SPM tu ari .

selama 4 bulan , baru 2 hari cuti babe . 

tapi aku rasa mcm tak logik jugak laa .

sebab aku amik halfday ni semata- mata nak pergi jomheboh .

korang percaya tak ?

tapi , memang tu lah kenyataan dia .

hee .

tahun ni tahun balas dendam balik sebab tahun lepas tak boleh pergi .

then , dua tahun lepas pun jatuh pada hari jadi aku . 

time tu aku buat party tapi HANA sorang je yang datang . 

sedih ;( jemput satu kelas , sorang je yang datang .

maybe dorang pergi jomheboh jugak .

so , tahun ni apa jua rintangan harus dihadapi deyh .

hujan lebat ke , lecak ke , redha je laa .

asalkan hati ini puas .

wakakaka .

sekali sekala menghafal tempat ke danga bay .
muahaha .
bila nak sampai nieh ?
ke nak singgah ANGSANA dulu ?

ramai gilaa . 
baju oren tuhh adik aku .
kerja gila aku jugak yang amik senyap-senyap .

bayang-bayang si gila dihadapan berpuluh2 gerai di karnival tersebut .

at akasia gallery kot .
under tV3 



BORONG weyh . jgn tak borong .
lepas dah habiskan masa selama 2 jam dekat jomheboh tu , pergi pickup adik pulak dari asrama .

baru balik sekolah sebab semua sekolah johor ada buat sekolah ganti kann .

seriously , ni kali pertama aku berjaya menjejakkan kaki aku untuk melangkah ke sekolah adik aku sendiri .

even , semua family aku dah banyak kali pergi setiap kali hantar adik .

aku je yang baru first time macam jakun and excited gilaa sebab selama ni asyik busy dengan kerja je .

amek cuti pun amatlah terlalu jarang .

kecuali offday yang memang diberikan .

offday memang tak leh kerja ah sebab boss tuh balik kampung dia .

every monday dia balik batu pahat jumpa kaum kerabat dia .

so far perubahan yang aku dapat rasa sekarang ni , aku easily mesra-mesra dengan orang yang baru kenal .


walaupun aku tahu bahaya , tapi aku tak tahu kenapa sejak aku kerja sebagai kerani , angkat telefon2 ni , serve customer ni aku rasa mcm kalau org baru tgor aku pun , aku layan je .

kalau dulu , boleh ahh malu-malu .

tapi sekarang ni , kenapa ntahh .





(iklan sebentar . otak si penulis dengan tidak sengaja tetiba krem ).
muahahaha .

cinta gilaa sama beg tersebut . 

haha .

gonjeng macam kakak dia jugekkk

buat pertama kali , aku rasa muka adik aku macam orang diva dowhh .
mungkin kening dia kot yang buat aku terkenang kepada TheROCK !


TAK payah pokus kepada gambar-gambar tersebut .
teruskan sahaja membaca :P












ouh ! terlajak pulak .

talk about the school arn , gua baru tahu tempat adik gua sekolah tu dekat sangat dengan padang FRU polis DEPO tuhh .


ouh myyy .

kenapa zaman persekolahan terlalu manis untuk dikenang ?

mengapa rindu ini kerap bertandang ?
indah kan ? subhanallah . 
sika gilaa gambar ni . 
lawa pemandangan .


ya allahh , dekat laa sangat an dengan ibu pejabat polis tu kan .

tengok2 macam pernah pergi .

then , memang pernah pergi pun . tapi , masa tuh naik trak polis ahh .

best gilaa wo .

teringat masa pertandingan kawad kaki tuu .

masa rehat , jumpa budak-budak sekolah lain then menggatal kejap .

ala , budak-budak sekolah lain tu tak jauh mana pun .
setakat kwan sekolah lama babe . budak2 taman daya 1 , taman daya 3 .

tu aje . yang lain , maybe kwn dekat tempat tuisyen .

tapi tak rapat sangat ahh .

kenapa kebanyakan member aku tak rasa apa yang aku rasa ?

seyes , aku rasa rindu gilaa nak sekolah .

aku tahu korang-korang yang baca mesti tak suka dengan sekolah .

but once u leave the school , u will miss the memory in that school .

believe it . u can find a lot of memory that u create yourself .

bi tunggang langgang la seyh .

tak sedar diri . 

dah la SPM pun setakat C+ JEK .

haha .

takpe .

talk about the result arn , ada sorang permanent customer dekat tempat aku kerja galakkan aku amik balik SPM .

siap cerita segala yang dia pun amik SPM tahun lepas padahal umur dah 40 lebih .

dekat tempat kerja , semua golongan aku panggil akak .

even , kalau dia ada anak sebaya dengan aku pun aku akan panggil akak walaupun aku tahu aku patut panggil dia makcik .

normal ar weyh serve customer .

haha .

lagipun , aku ni always nampak tua je kann .

orang yang first time tgk muka aku , mesti kata 19,20 . 

aku dah biasa ahh .

dlm myspace selalu sangat .

sampaikan ada hamba allah tu cakap muka aku ni macam makcik dia yang dah ada 3 orang anak .

aku tak kesah .
redha dengan pemberian dan anugerahnya .

HAHA .

* harini aku puas gila dapat penuhi nafsu serakah aku yang terlalu mengidamkan sata selain laksa sarawak.
weird is it ?

well .

siapa yang selalu follow status aku dekat facebook aku , tahu ah .


nyum . nyum .nyum .


after pick up adik, pergi pulak majidee . 

beli mi bandung untuk makan malam an .

then , teringin pulak nk rasa abc an .

sebab ABC dekat situ sedap gila weyh .
ditambah dengan coklat , kacang serta aiskrim .
ouh  ! tak terkata .

selamat menjamu mata . !

haha 

AFTER lepas balik kerja , ni lah rutin harian aku .
buat kan jadual sekolah adik aku yang darjah 1 tuhh , ajar dorang la ,mcm2 .
kalau tak buat , kena bebel kangg .

haishh !
sampai bila lah adik aku yang darjah satu tu nak pandai buat jadual sekolah sndiri ?
penat ahh kalau kena buat double .
satu for skolah kebngsaan , satu untuk sekolah agama .
dugaan .

sedar tanggungjawab sebagai anak sulung , terlalu banyak dan memerlukan kesabaran . 

try to be a good sister for another her siblings .
ni azam aku kowt .
azam tahi kucing ? mintak dijauhkan lah .



hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

update :)
kekasih yang tidak dianggap
dansa hati by the overTIME .
perlu ke buat solat istikharah ? . haha .
hate it !
entry sekadar berbasa - basi .
masuk hari kedua keseorangan . . .
tahniah untuk yang sorang lagi . haha .
specially dedicated for youu .
the title is cinta facebook !