Rabia's Official Diary
percubaan pertama yang menggalakkan .
19 December 2010

tiba - tiba pulak harini perut macam nak merasa mi kantonis . 

mak pulak , tengah tidur . 

hmm . tengok - tengok dekat dapur macam ada yi mee dengan kuey teow . 

boleh jadi ni . 

tengok lagi peti ais , ada sotong , ayam , udang dan daging . 

okayyy . 

hampir menjadi .

tengok pulak bahagian bawah peti ais , ada sawi , kubis bolat dengan kubis bunga . 

haa , macam hampir tertunai je nak buat . 

jadi , try la pulak tengok resepi dia dekat internet dia buat macam mana . 

mengikut laman saji online ;


dia menggunakan sos tiram .

bila aku check - check peti ais tadi , hmm . hampeh . takde sos tiram . 
dah habis . 

belasah je laa pakai kiub ayam walaupun resepi asal tak ada kiub ayam langsung . 

ini lah hasil dia . 

taraa !!!!
ini yi mee yang anda boleh dapati di mana - mana pasaraya berhampiran okayy ? 
lagi senang kalau mata anda tertumpu kepada bahagian maggi2 dan bihun2 kerana disitu lah terdapat nya benda alah ini .
kebiasaannya , family aku beli dekat Tesco Tebrau City . 



see ? 
putih dia macam kantonis . 
tapi itu sebelum di letakkan kicap . sebab macam kurang rasa . 







yang ini , selepas di letakkan kicap . 
mungkin tak sebanyak yang aku masak tadi .
sebab aku suruh adik  - adik aku rasa . 
termasuk aku . 
bila aku mintak pendapat dorang , baru aku modified balik . 
pada pendapat aku yang tak seberapa terer memasak ni , mungkin bila dia letak sos tiram , jadi hitam sikit macam ni kot . 
tapi dekat atas ni , bukan letak sos tiram . cuma letak kicap je . 













lepas dah rebus satu gelung yi mee tu plak , ingat kan cukup . 

rupanya tak . 

terpaksa aa rebus dan goreng lagi 2 gelung yi mee . 
di sini dapat melihat betapa yi mee kantonis itu hampir - hampir kehabisan lalu terpaksa merebus nya lagi sekali . 
thanks saji online sebab dah buat perut aku kenyang gilaa hari ini . HAHA . 
hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

mencuba untuk menjadi yang terbaik untuk diri nya .
meluahkan tentang sesuatu yang amat membosankan .
berkata tentang sesuatu yang tidak selesa untuk be...
bercakap tentang jb sentral . apakah ?
outing again and again .
new style :)
alhamdulillah :)
ic ouh ic.
update :)
cuti sem