Rabia's Official Diary
kepada promoter celcom UOX yang promote depan SMKTD2
15 October 2009

hari ni aku rasa semacam tak sedap hati . .
semenjak aku kenal dengan sorang abang ni . . yang jadi promoter simkad UOX percuma depan sekolah . .
mula-mula masa semalam daftar . .rasa takde pape . .
daftar n dea ada tanya dok mana . .
then, jawab lah macam biasa. .
sat lagi bila dah selesai mendaftar segala urusan . .aku pon amek beg tok balik ke rumah dengan jalan kaki . .
sebab aku rasa dah malas nak naik bas . .
bas pon datang lambat sangat dan rumah bukannya jauh sangat . .
masa jalan kaki tu, ingat kan tak nampak laa aku yang jalan kaki ni..
aduhai . . boleh pulak ternampak oleh mata dea ni . .
nak aja aku bagi pelempang . .
dea panggil-panggil . .
nak tak nak aku datang laa . . .

aku : "haa. . nak apa lagi? bukan urusan dah setel? "
dea : "adek jalan kaki ke? nak abang hantar kan?
aku : tak payah susah-susah la, abang . .
dea : abang serius ni, kebetulan abang nak pergi kedai . .
aku : takpe laa . . saya tak biasa laa . .dah laa . .nak pergi tu,pergi je laa . .
dea : tol ni? tak menyesal?
aku : tak kan menyesal laa . .

then, dea follow je aku perlahan-perlahan sampai la aku sampai ke rumah . .
perrhhh!! takut siaa masa dea follow tu . .
dah laa kepala botak . .
orang kata kepala botak ni GS . ..
huh !! mintak dijauhkan laa . . .
nasib masa tu dah sampai rumah . .
dea tak buat pape pon . .

dalam hati berdoa agar tak jumpa dea lepas ni . .

tapi silap, keesokannya jumpa lagi . . .

dea dengan member dea suruh promote nombor dea tuh . .
aku dengar-dengar member dea ni adalah sepupu kepada kawan adek aku . .nama kawan adek aku tu, Haziq . .

time tu pulak , haziq ada kat gerai tuh . . .

sebelum aku blah dari situ cepat-cepat, haziq ada tanya yang Faisal ( adek ) jadi ke nak buat makan-makan hari ni . .

then aku jawab lah " yurp . . dea ada ckap yang dea nak ajak korang hari khamis . tapi tak tau lah jadi ke tak . "

pas tu, mamat tu pulak menyampuk , " yeke? boleh abang datang sekali"?

(dalam nada terpaksa dan nak cepat balik ) " nak datang,datang lah. . tak kesah. . haziq tau rumah . .pape hal, suoh je la dea k. . bye "

aku ingatkan mamat tu cuma gurau je . .

tak sangka pulak nak datang umah sekali . .

hampeh betol lah mamat nie . . aku tak sempat ar nak jumpa dea sebab masa tuh akunak keluar dengan mak sedara aku..

time tu dea on the way nak g umah aku . .

sampai je balik dari umah . . .

"weyh , tadi abang celcom tu cari kau . . aku tak tahu eh . . "

dalam hati, ek eleh . .
pe hal pulak mamat nie nak cari aku . .
dah datang beraya, dah lah . .
tak payah lah nak lebih-lebih . .
dengar cerita budak-budak pompuan yang sebaya dengan adek aku cari aku . .
buat apa? pelik betul lah korang nie . .
kat sekolah tak nak story. .
kat rumah baru nak cari . .
sorry to say lah ! aku dah keluar ngan mak sedara . .
haha . .

huh !!
selamat . .
hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

laksa sarawak
budak tak sedar diri, SPM lagi sebulan . .
new page !!
outing !
hobi baru.dunia baru.resipi baru.
7 hours with him
suatu malam raya . . .
.wishlist lpas SPM.
..if i be a rich woman..
Jadual exam SPM...terjumpa benda alah ni masa adek...