Rabia's Official Diary
wonderfull storryy. . .haha . .
11 December 2009

semalam lepas about 10 jam dah tak ber'mesej'an dengan dea . . .
hidup aku terlalu bosan . .
tak tahu nak buat apa lagi-lagi bila dah habis sekolah ni kan  . .








so,












i guess .  .


better baca novel  . . .


haha . .buat apa kalau beli tapi tak baca banyak kali ?


kan rugiii  . ..  .

membazir . . .


membazir kan amalan syaitan . .


hakhak . .


berdakwah pulak kat sini . .tanpa tauliah pulak tuh, kang tak pasal-pasal kena tahan dengan JAIJ kang . ..

haha . . .

semalam masa aku baca novel, aku menghabiskan masa selama 4 jam bagi khatam sebuah novel uh . . .

first novel, KAU YANG SATU . . .


thats about a girl who married with a rich guy . ..

dorang terpaksa kahwin sebab ada dato' ni telah terhutang budi dengan nelayan yang menyelamatkan nya masa dato' ni memancing .. .

so, nak tak nak dorang terpaksa la kahwin . ..

bahagia jugak akhirnya . .

haha . .

sweet aku tgk dorang dalam novel ini . .

romantik gila hero dia . .

huhu . .

bila lah aku nak dapat laki yang macam nieh . . haha . . (melayan perasaan je lbih-lebih)

lepas aku dah khatam satu novel ni, mak aku pulak sambung baca novel yang aku baca tuwh . .


then, malam tadi dia teringat kisah zaman muda-muda dia dulu . . . (but she is not already old oke) . .

haha . .

dia ada cerita yang dulu ada serorang laki ni minat kat dia sampai gila .. .

lelaki ni tua dua tahun dari dia . ..


"kau tahu tak . . dulu kan dia selalu ikut mana umi pergi . ..
umi stayback kat sekolah pon, dia boleh tahu . . ."

"really? tak risau ke umi masa tuh kalau dia asyik ikut umi je? "

"tak gila kau ! mesti lah risau  . . takut je dia wat apa-apa kan . . .
lepas tu, dia ada bagi bunga ros yang dia petik kat depan rumah orang India . . .
umi ckp la direct, ek eleh ni mesti bunga depan umah orang keling tu kan? "

laki tuh cakap, " takpe, saya ikhlas . .haha . . ni lambang cinta sy kat adik "

whuttaaa ...


nak ketawa pon ada . ..

then, we continues our stories again . . ..


mak aku cakap , masa dah habis sekolah pun dia masih terkejar-kejar kan mak aku lagi..


sampaikan mak aku dah kahwin, dia tak lupa untuk telefon mak aku time birthday mak aku . ..

dia wish mak aku . ..


then, hati aku ntah kenapa tetiba rasa macam nak tahu je sapa dia dengan lebih lajut . . .


"Umi, macam mana muka dia? kakak teringin gak nak tengok muka dia"

"uisyy . .. ko nak ke ngan dia? dia dah lah gemok, pendek pulak tuwh . . .macam bodoh-bodoh jek ! . . .
tapi, dia pandai . . dia amek aliran sastera masa tuh , dia pandai buat puisi, sajak . . "

"ouh . . yeke? erm . . "(macam malas nak layan pon ada.haha.)

"dulu, waktu ada persembahan dekat sekolah . . dia ada nyanyikan lagu GERHANA . .
kawan-kawan kat sekolah pun tahu, kenapa dia nyanyi lagu tuh . . "

"sebab apa??"

"sebab ......... ada nama ANA kat belakang tuwh . . hahaha . . ."

"whuttaaa . . macam gitu sekali?"

"ha la . .lepas tuh, tandatangan dia belakang dia mesti ada huruf 'R'..bila kawan lelaki tu tanya, tu nama orang yang teristimewa dekat hati dia"

"eii .. .yakkss !! gulp"

"psycho macam gitu sekali "

"ha, tau pon kau . . dengar crita skang, dia keje dekat KL . .bahagian hotel-hotel kalau tak silap . apa nama keje uh? management?manage .. ah , pape je la .. "

"erm , nama dia siapa? "

"muhammad hasha haji sapek"

"sapek? erm, jawa ke?"

"haah ,  macam tau-tau jek "


kitorang gelak sama-sama . .

then, aku pulak ntah macam mana tetiba aku rasa aku macam nak berkenalan dengan lelaki tuh . . .

aku try search kat google. .








cari . . .









cari lagi . .. .







ha???????







jumpa maklumat dia !!!!!!! hahaha . . .hoyeah..hoyeah!!










mak aku memang ada cakap dia pandai IT . .

aku jumpa maklumat dia dekat laman web "http://www.exporters.sg/member_profile.asp?co_id=27405"

LAMAN WEB bagi perngeksport dan pengimport rasanya .

then, aku hanya jumpa maklumat syarikat dia je lah . . .

Blooquer Indah Enterprise
Member Since: May 2003
Address: Business Suite 8, Crystal Crown Hotel, Port Klang, Selangor
Country: MALAYSIA Learn more | More members from MALAYSIA
Tel: +603-30010268
Fax: +603-30010266
Contact Person: Mohd Hasha Bin Hj Sapek
Mobile Phone:XXX-XXXXXXX
Business Type: Export/Import

then , perhati alamat dia kerja. . .

whuttaaa???!!!!

tepat-tepat dekat hotel . . .

betul lah dia cakap . . .

dalam hati try untuk mencover perasaan yang excited gila nak kenal dengan dia . .

aku panggil mak aku ..
"umi, ni ke maklumat dia?"

"mana? ha, maybe kot.eh, cuba ko cari gambar dia. . nak tahu gak dia macam mana skang ni"

!@#$%^&*???

dia pulak lelebih . .

then dia tepuk bahu aku . .

"yurp?"

"eh, kan abah kau ada buat kan facebook umi kan? lepas tuh, letak no telefon pulak tuh . .uisyy! umi takut je kalau dia jumpa..dah lah beberapa kali tukar nombor"

"ala, kalau dia telefon umi lagi.bagi la kakak cakap ngan dia.menyamar jadi umi pulak . .kuikuikui.."

"hangguk kau ! haha "




then, boleh tertimbul pulak idea untuk bukak facebook dan cari dia . . .








jumpa lagi !!!

haha. . .


add dia lah !



tinggal tunggu dia approve jek . .

hekhek . ..


mintak-mintak lah dia approve dengan secepat mungkin . . .


amin !!!!!!!
hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

this song for you . .yeah ! youu . . .
MAYBE this is the END of our stories . .
(no title)
sambongan rindu . . haha . .
rinduu rinduu rindduu . . arghh !!
the saddest day
malaysia ouh malaysia !!
u broke my heart !
sumpah rindduuu !!!
cinta balqis