Rabia's Official Diary
.benda buruk.
27 August 2009

Hari ini aku nak cerita kat korang yang beberapa hari ini aku mungkin telah mengalami symptom kurang selera makan.

Benda ini telah pon berlaku sejak awal puasa ..

Memang sejak awal puasa,apabila berbuka sahaja aku tak leh makan macam-macam makanan dengan kuantiti yang banyak.

Nanti bukan perot yang akan membuat hal,tetapi tekak!

Benda ini juga makin menjadi-jadi bila hari ke tujuh umat Islam berpuasa..

Time ni aku sudah pon membeli mee basah di bazaar rumbia.

Bagi sesetengah orang,mungkin mee uh memang menyelerakan.

Tengok pon da terliur..

heheh..

apa? tak terliur? tengok sendiri arr,,,




kalau tak terliur gak,tak tau laaa..
sorry kalau saia mengurangkan pahala puasa anda smua..
memang itu motifnya pon..hahaha..


Masa beli tuwh,sumpah aku cakap mee tu macam sedap.

Bila berbuka jek..aku tak dapat habiskan walaupun setengah pinggan ituwh! Sangat-sangat sadis!

Lpas tuwh,aku sedekah la mee tu kat adek-adek akuwh yang kebuluran…ternyata dorang dapat habiskan mee tuwh..

Tapi persoalannyaa…

Mee tuwh mmg tadi aku rasa meloyakan.How come they can finished it dengan penoh seleranya?

Sah! Ada something wrong somewhere dengan aku punya tekak..

Lalu,otak aku terimbas pula dengan kata-kata Cikgu Rudy yang mengajar subjek Kimia di Pusat Tuisyen Intensif.

Dea cakap kat kitorang

“awak tau tak yang mee kuning tuwh ada Boric Acid dan kapur-kapur yang digunakan dalam pengawetan mayat.Jadi, bila nak makan uh.Berpantang-pantang laa kerana awak ni tak lama lagi dah nak SPM.”

Mak aku pon sokong cakap cikgu uh..

Dea kata

“mee kuning uh memang ada kapur yang terlampau untuk mengawet mayat.Sebab uh otak kadang-kadang jadi lembap!”

Lantas aku teringat Fazli yang tak suka makan mee kuning.Maybe dea bila makan mee,dea jadi loya kowt.(pada pikiran aku laa..)

Lepas tuwh,tak semena-mena..tekak aku jadi tak tahan lalu mengeluarkan segala isi yang aku telah makan tadi..eeii yaks!

Amat perit..tapi ni laa kenyataannya..

Family aku pon sudah naek heran ngan perangai aku ni..

Jangan syak bukan-bukan oke! I’m not that you think!

Hahahaha…

Tapi! Kalau bab nasi kerabu..Fazli,ko tak leh nk kutok-kutok ea favorite aku tuwh..biar la ko cakap aku ni makan serbuk ntah mana ntah..

Aku peduli hape! So,tak payah nak kutok-kutok..hahaha..da benda uh sedap lagi menyelerakan..

Ko lontong pon ko tak tau.nak kondem makanan budaya orang laen plak..

Haha…ada ke ko cakap orang Johor ni pelik-pelik?

Hello! Nanti aku mai Kedah, mungkin makanan kat sana lagi pelik bin ajaib bagi aku!

Muahahahahaha..

so,tidak perlu nak hentam aku supaya aku hilang selera yerkk..

hahahaha…

That all entries for today!
selamat berpuasa dan selamat berbuka puasa..

hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

i'm in love
.untuk si dea.
.....30 perkara yg BELUM SEMPAT WANITA nak bagitau...
.She Awesome.
.Puasa.
.cute marmoset.
.Trial,homework dan experiment.
..Unforgotable Memories.
.Sup Tulang,Kuah Tomyam dan Ikan Stim
sambongan 3rd thing and so on..