Rabia's Official Diary
aku sebagai student UiTM, aku bengang bila kau cakap macam tu!
23 May 2011


well, ade sorang blogger ni die budak UTM. die cakap yang UiTM tu second class University. aku jumpa bende ni kat blog The Towel Ninjadalam post dia tajuk SENTAP: Budak UTM cakap UiTM Second Class.Towel Ninja yang jumpa blogger tu and share cerita ni kat blog die. so aku sebagai follower terbacalah entri dia yang ni. korang klik je kat link tu. korang bace ape yang blogger UTM tu cakap pasal UiTM. kalau malas meh aku tunjuk ape dia tulis:


~UTM Itu Bukan UiTM~

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamua'laikum & selamat pagi semua. Aku buat entri ni sebab benda ni salu terjadi...Bila orang tanya aku U mana, aku cakapla UTM...Pastu diorang tnya, UiTM mana? Mensirap beb! Kenapa aku mensirap? Ye ah, penat2 aku belajar nak masok UTM, suka2 ati je cakap aku UiTM....Pemes sangat ke UiTM tu? Padahal UTM tu 2nd top unibesiti kat negara ni kot, and 1 of the earliest unibesiti kat negara ni. Ada bukti yang kata UTM ni lagi tua dari UM...Ke masyarakat x amek tau hal sekeliling?

Bukan apa, bagi aku la kan...UiTM tu macam 2nd class universiti...Sapa2 yang x setuju, boley la kita berdebat kat ruangan komen ok. Tengok pada standard laaaa, most of the UiTM students adalah intake yang xley survive kat matrik (intake Disember) & Budak2 lepasan SPM yang x dapat matrik. Kalo ada yang mintak ngan iklas ati pon,,sebab senang nak dapat...X payah nak compete ngan students bumiputera yang jaoooooooohhhh lagi cemerlang.

Kadang2 tu jenuh gak lak nak cerita pasal UTM ni,,asek2 UiTM...Kat tempat aku praktikal ni pon orang kata aku budak UiTM, aku kena tekan btol2 kat perkataan UTM tu, baru diorang x tersilap. Bukan apa, benda ni pengetahuan am kot. Even nama dekat2, kena la tau...Dari dok umpat2 pasal orang len, bek amek tau pasal unibesiti2 kat Malaysia ni....Meh tgk logo kedua-dia unibesiti....

Bukannya jeles ngan populariti UiTM, tapi da fed up sebab people never recognize UTM yang da banyak bagi sumbangan kat negara kita lam sektor Teknologi. Memang ramai usahawan Bumiputera yang berjaya datangnya dari UiTM, tapi para engineer, arkitek pe suma dari UTM....Sekian."


panas nih! Towel Ninja yang belajar satu sem kat UiTM pun rase sentap & panas. apa lagi aku ni student UiTM yang dah nak masuk sem 3. belum kira lagi senior-senior atas aku. kalau aku jumpa blogger UTM tu aku nak je memaki dia. aku nak cakap kat dia betapa bangganya aku jadi student UiTM. dia ingat dia pandai sangat la sampai dapat masuk UTM? kepala hotak dia lah! yang aku tak tahan dia cakap student UiTM semua student yang tak boleh survive kat matriks. aku panas nih!!


and ni blog asal penulis tersebut remaja boroi

dan dia pun dah buat permohonan maaf . 


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamua'laikum & selamat pagi. First of all, aku nak mintak maaf sangat2 pasal entri semalam...Ramai gila yang terasa. Bukan aku sombong, bukan aku pandang rendah orang len...Aku just nak mention yang orang salu silap sebut bila berkaitan ngan u aku. Tapi ada satu ayat tu yang aku silap sebot...huhu.

Entri tu ako post kol 7.15 pagi...Time tu xkan xde orang sedar lagi? Sebab tu la aku carry on je, x penah lak terfikir yang time malam baru orang akan sedar kewujudan entri aku tu....Pas aku ping kat group2 pesbuk, terus aku tido....Then tadi baru dapat mesej dari membe aku yang entri aku tu agak melampau, lam 10 minit lepas...Pastu terus aku on9 & buat entri ni

Memang ayat aku tu menyakitkan ati, tapi aku agak terkilan bila ayat tu je yang orang baca...Komen2 suma pon pasal satu ayat tu je...Padahal yang perenggan atas tu isi2 penting, xda lak orang komen....Btol la orang kata, WATCH UR ACT,,MAYBE IT IS HURTING SOMEONE. Jadi aku da delete entri tu...

Bukan aku takot, cuma aku xmo panjangkan masalah. Keras kepala itu perlu, tapi kalo kita rasa kita salah...Better mengalah. Kan? Jadi sekali lagi aku mintak maaf, and aku akan try sebaik mungkin ntok tak keluarkan statement2 yang boley wat kejadian semalam berulang lagi. Sekian





hello eveyone. this is my diary . sorry for no longer update the blog , too much busy with her life in university . No ripping, spamming, bitching, copying or what so ever that forbidden in my blog. I ban you if I see you copying or stealing anything from here.If you claim this thing on your own.tell me nicely.I won't bite even though I have fangs :)
bold italic underlined strikeout


Entri lepas lepas

Mcchicken beli satu dapat satu percuma !
blogger terkenal dan fake fb account .
Kata-kata lelaki yang tak boleh dipercayai
Kata-kata lelaki yang tak boleh dipercayai
sepuluh (10) Masalah Lelaki Yang Perlu Anda Tahu
TERLALU untuk wanita :)
obama osama bergurau senda ? nilai sendiri .
PANASSS !!!! untuk mereka yang berada di AREA KL
untuk kamu .
attention .